Hogyan érd el (valóban) a céljaid?

Segítség: semmi köze a célkitűzéshez

Egy olyan világban élünk, ahol minden lehetőség adott ahhoz, hogy új dolgokat tanuljunk, és szuper dolgokat valósítsunk meg.

Akár nyelveket szeretnél tanulni, szeretnél megtanulni programozni vagy saját testsúlyos edzéseket csinálni, elég pár Google keresés, esetleg 1-2 könyv, és minden fontos tudáshoz hozzáférsz.

Ennek ellenére a legtöbben mégsem érik a céljaikat. Ráadásul sokan hiába próbálkoznak jól hangzó célkitűzési módszerekkel, motivációs tréningekkel és produktivitási tippekkel, gyakran ezek sem segítenek.

Ezzel szemben vannak olyan emberek, akik látszólag minden különösebb nehézség, vagy bonyolult stratégia nélkül is évről évre remekül haladnak.

Mindenki szeretne jólétben élni, minőségi kapcsolatokkal, több idővel és szabadsággal rendelkezni.

Azonban nagy különbség van azok között, akik haladnak és azok között, akik újra és újra ugyanazokat a köröket futják.

Már most is A szokásaid rabja vagy

Az emberek természetüknél fogva a szokásaik rabjai. A kutatások szerint a napi tevékenységeink közel 50%-át teljesen automatikusan, gondolkodás nélkül csináljuk. Más kutatások szerint ez a szám, akár 90% is lehet.

Vagyis a szokásaid kulcsfontosságú szerepet játszanak az életedben és meghatározzák az egészséged, a kapcsolataid, a teljesítményed és a boldogságod.

Más megközelítésben, a jelenlegi eredményeid nagyrészt a szokásaid mérőszámai.

  • Az anyagi helyzeted a pénzügyi szokásaid eredménye.
  • A fizikai formád az étkezési és edzési szokásaid eredménye.
  • A szakmai tudásod, tanulási szokásaid eredménye.
  • A rendetlenség a takarítási szokásaid ereménye.

Persze vannak az ember életében más tényezők is, amik árnyalják ezt a képet.

De bármennyire is kellemetlen ezzel szembesülni, ha valaki meg van akadva az életével, az gyakran azért van, mert a szokásai nem teszik (vagy eddig nem tették) lehetővé, hogy haladjon.

Te hogyan kezeled a befektetéseid?

A szokásainkra úgy is gondolhatunk, mint a kamatos kamatra.

Ahogyan egy jó befektetésnél a kamatos kamat miatt évről évre gyarapszik a pénzed, úgy sokszorozódnak meg a pozitív szokások hatásai is.

Ha pedig hitelt hitelre halmozol csak idő kérdése, hogy komoly anyagi gondjaid legyenek.

Ugyanígy teszik tönkre az életed a rossz szokások.

Napi és heti szinten látszólag kicsi a különbség, az évek alatt viszont hatalmas lehet a hatás, mind a pozitív, mind a negatív oldalon.

Képzeld csak el az életed 5 év múlva! Hogyan nézne ki az életed, ha minden nap a rossz szokásaid ismételnéd?

Milyen lenne az egészséged, milyen lenne a karriered? Milyenek lennének a pénzügyeid, a kapcsolataid, a családi életed, ha nem változtatnál?

  • Mindenki tudja, hogy „fontos célokkal rendelkezni!”, de a legtöbben megragadnak a tervezésnél és halogatásba fulladnak az erőfeszítéseik.
  • Mindenki tudja, hogy „ki kell lépni a komfortzónádból!”– a legtöbben mégis inkább a kényelmet választják.
  • Mindenki tudja, hogy „kitartónak kell lenni!”– a legtöbben mégis hamar feladják, amikor nehézségekbe ütköznek.

De vajon, hogy érzik magunkat azok, akik újévkor UGYANAZOKAT a célokat tűzik, ki mint amiket az előző években is elterveztek?

Sajnos legtöbben csak álmodoznak a kiemelkedő eredményekről, de sosem jutnak el a következetes megvalósításig. Így pedig az önfejlesztés csak egy illúzió marad.

Abba viszont kevesen gondolnak bele, hogy milyen következményei lesznek annak, ha NEM változtatnak az életükön, szokásaikon…

JÓL HANGZÓ VARÁZSPIRULÁK HELYETT, JÓL MŰKÖDŐ STRATÉGIÁK

Ahhoz, hogy maradandó változásokat érjünk el, nem egy újabb varázspirulára, produktivitási tippre vagy motivációs videóra van szükségünk, hanem egy olyan megoldásra, ami napról napra biztosítja, hogy a jó úton haladjunk.

Ez a megoldás pedig a tudatos szokásformálás.

A szokás formálás tudománya segít, hogy felülkerekedj a halogatáson, kezedbe vedd az életed, és olyan változásokat érj el, amikről addig nem is gondoltad, hogy lehetségesek.

Sokan évekig küzdenek a súlyukkal vagy próbálnak elindítani egy vállalkozást, a szándékaik ellenére mégis ugyanazokba az akadályokba ütköznek.

Én tudok neked mutatni egy jobb megoldást, mint amikkel eddig próbálkoztál.

A következő levelemben összefoglalom, hogyan tudod megspórolni azokat a hibákat, amiket a legtöbben elkövetnek a céljaikkal kapcsolatban.

Ezt követően pedig bemutatok egy olyan gyakorlatias módszert, amivel igazán nagy előrelépéseket érhetsz el.

Hidd el, mindez elérhető. A halogatás leküzdhető, a hónapról-hónapra történő haladás és a fenntartható eredmények elérése megvalósítható.

 

célok helyett eredmények

Természetesen új szokások kialakítása sem megy egyik napról a másikra. Az életmódváltás mindig időt, energiát és elköteleződést igénylő folyamat. 

A jó hír, hogy cserébe működik, és hosszú távon rendkívül jól megtérülő befektetés!

Pár év persze soknak tűnhet, de bárhogy is nézzük, ez az idő így is úgy is el fog telni. Ha pedig belegondolsz, biztosan több olyan szokást is találsz az életedben, amire most azt mondod: „Milyen jó lett volna korábban elkezdeni…”

A kérdés, hogy az időd építkezésre fordítod vagy hagyod, hogy a lustaság, a halogatás és a rossz szokásaid visszatartsanak az életed kibontakoztatásában.